Porota 2024
Mezinárodní soutěž hraných filmů pro děti v kategorii 6–9 let
Bára Fišerová
Bára se narodila do umělecké rodiny, její otec je výtvarník a matka dokumentaristka. Jako malá studovala balet v přípravce Národního divadla, kde také poprvé stála na divadelním jevišti. Divadelní jeviště ji učarovalo natolik, že posléze začala studovat obor činoherního herectví a stala se členkou několika pražských divadelních souborů. Díky baletu Bára stála už v 6-ti letech poprvé před kamerou. Po studiu působila jako divadelní, filmová a televizní herečka. Bára natočila několik českých i zahraničních filmů, televizních inscenací, pohádek a seriálů. Věnuje se také moderování a dabingu a ve volném čase píše básně. Vydala už dvě knihy, které sama ilustrovala a jednu z nich i napsala.
Susanne Finken
Susanne Finken, spisovatelka a scénáristka rozhlasové i filmové tvorby, působící v německém Kolíně nad Rýnem. Má zkušenosti nejen z divadla i novinářského prostředí, ale hodnotila také projekty ucházející se v několika sekcích o finanční podporu z kulturních fondů. Německý film pro děti „Zu weit weg / Daleko od domova“, natočený podle jejího scénáře, získal mnoho ocenění na různých mezinárodních filmových festivalech.
Tomáš Danay
Tomáš Danay je animátor a režisér, který studoval animaci na Filmové a televizní fakultě VŠMU v Bratislavě. Vede animační oddělení a působí jako kreativní ředitel slovenského studia Blue Faces. Nedávno pracoval jako vedoucí animace na celovečerním animovaném filmu “The Siren”, který získal ocenění na festivalu v Annecy. Jako animátor přispěl k desítkám animovaných a hraných filmů, jako například "Harry Potter a Dary smrti", "The Green Hornet", "Xibalba" a "Asura". Pracoval i na různých hrách, včetně "NBA 2k16", "Shadows: Awakening" a "Die by the Blade" i na reklamách pro značky jako Orange, Billa, Chase, Voya a TJMaxx a hudebních videích, jako například Lil Dickyho "Pillow Talking". Kromě toho vyučuje 3D animaci a v letech 2019-2023 působil jako programový ředitel mezinárodního festivalu pro děti a mládež BAB (Bienále animácie Bratislava).
Mezinárodní soutěž hraných filmů pro mladé publikum v kategorii 10–14 let
Antonia Grimaldi
Narodila se v roce 1970 v Salernu a vystudovala literaturu na univerzitě ve Florencii. Část její diplomové práce byla publikována v literární revue Studi Italiani, sv. II, 1998. V letech 1983 a 1984 byla členkou oficiální poroty filmového festivalu Giffoni a v letech 1987 až 1997 s tímto festivalem spolupracovala. Pomáhala při přípravě festivalového katalogu a jako asistentka zástupce ředitele se podílela na výběru filmů. Od roku 1998 je členkou uměleckého vedení festivalu Giffoni a v letech 2005 až 2019 byla jednou ze dvou zástupců ředitele. Jejím hlavním úkolem byl výběr krátkých filmů pro všechny sekce a výběr celovečerních filmů určených pro děti ve věku 3 - 12 let. Antonia také pracuje na vzdělávacích programech festivalu a přednáší. Od roku 2014 vyučuje italštinu, historii a geografii na veřejné základní škole. V roce 2016 jí vyšel román IL CLUB DEL PIUMINO ROSSO (KLUB ČERVENÝCH PÉŘOVEK), který vydalo nakladatelství L’Isola dei Ragazzi.
Hilde Steenssens
Hilde Steenssens je zakladatelkou a ředitelkou Filem'On, mezinárodního filmového festivalu pro mladé publikum v Belgii, který letos slaví své 18. výročí. Hilde je také kurátorkou dalších filmových projektů a festivalů pro děti v Belgii. Jako pedagožka a kriminoložka se zaměřením na mládež je přesvědčena o síle umění a filmu jako nástrojů, které podporují děti a mladé lidi na jejich cestě stát se otevřenými občany světa. Dbá na to, aby festival Filem'On zůstal dynamický, kvalitní a udržitelný.
Pavel Kern
Je filmový a televizní střihač. Vystudoval filmovou akademii Miroslava Ondříčka v Písku, na téže škole se stal posléze pedagogem a vyučuje zde na ateliéru střihu, a to od roku 2013 do současnosti. Za svou profesní dráhu sestříhal mnoho krátkometrážních i celovečerních filmů. Poté nastalo období hudebních videoklipů, kde je jako střihač podepsán pod desítkami děl. Následně se začal specializovat na televizní formát reality show, kde byl součástí mnoha projektů napříč komerčními televizemi. V posledních letech se vrátil také k filmové tvorbě, kde se zaměřuje především na celovečerní dokumenty. Ve volném čase píše náměty na dokumenty a věnuje se psaní scénářů pro hranou tvorbu.
Mezinárodní soutěž celovečerních animovaných filmů pro děti v kategorii 14–16 let
Alice Aronová
Filmová historička, pedagožka a novinářka Absolvovala Pedagogickou fakultu a Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze (obor filmová věda). Doktorát získala na FAMU. Od roku 1998 pracovala jako dramaturgyně na filmových přehlídkách a festivalech. Působila jako redaktorka v Českém rozhlasu 6 a České televizi (Kinobox, Filmkompas). Přispívá recenzemi do pořadu Mozaika na stanici Vltava Českého rozhlasu. Pracuje jako PR distribuční společnosti CinemArt a pražského kina Evald. Přednášela či přednáší na Literární akademii, Metropolitní univerzitě v Praze, Vysoké škole kreativní komunikace v Praze. Od roku 2017 působí jako expert Státního fondu kinematografie. Jako historička se specializuje se na problematiku židovské kinematografie.
Chloë van Baar
Chloë van Baar (1997) se narodila v Nizozemsku. V roce 2018 absolvovala bakalářský obor Média a kultura na Amsterdamské univerzitě a v roce 2020 získala magisterský titul v oboru Filmová studia. Svoji kariéru začala jako stážistka v programovém oddělení festivalu Cinekid v roce 2018. Nyní je tomu už přes tři roky, co na stejném festivalu zastává roli programové koordinátorky a producentky.
Michael Carrington
Narodil se v Londýně, v roce 1996 absolvoval obor animace na Vyšší odborné škole filmové ve Zlíně. Na rok se vrátil do Londýna, kde pracoval převážně jako 2D animátor v komerčním studiu. Později se věnoval volné tvorbě a výuce výtvarných a řemeslných předmětů v charitativním projektu pro dospělé s různými poruchami učení. V roce 2006 se vrátil do Zlína, kde se stal vedoucím ateliéru animace na VOŠ Filmová. Během této doby se také podílel jako stop–motion animátor, výtvarník a spolutvůrce na několika hudebních videoklipech, a stal se autorem krátkého kresleného filmu Transmorface (zakázka pro ČT). Po uzavření zlínské filmové školy pokračoval Michael ve výuce v Praze na FAMU, kde dodnes vyučuje loutkovou a plošnou stop–motion animaci. Pracoval na loutkové animaci pro dva celovečerní filmy Jana Baleje a vytvořil krátký autorský film Vlny, v němž použil animaci s podsvíceným pískem.
< Zpět
Sdílet: